Tervetuloa Suomeen, Staria!

13.2.2024

Tammikuun paukkupakkasissa Helsinki-Vantaalle laskeutui joukko iloisia nuoria eteläiseltä pallonpuoliskolta. Yksi heistä oli Staria Korewha, joka saapui klubimme vaihtariksi Uuden-Seelannin kesästä. Heti lentokentältä Staria suuntasi seitsemän australialaisen vaihto-oppilaan kanssa Karkkuun orientaatioleirille. Mukaan pakkasimme hänelle toppavaatteita!

Starian kotiuduttua ensimmäiseen isäntäperheeseensä Arabiaan ja aloitettua koulunkäyntinsä Etu-Töölön lukiossa oli aika esittäytyä myös klubin jäsenille.

Staria on kotoisin Aucklandin läheltä Wellsfordista. Hän on suorittanut perusopinnot, ja hakee ensi vuonna opiskelemaan yliopistoon. Staria viettää aikaa ystävien kanssa usein kaupungissa milloin ei ole kuntosalilla treenaamassa. Hänen perheeseensä kuuluvat äiti ja isä, kaksi isoveljeä ja pikkusisko.

Kuulimme paljon kiinnostavaa Uuden-Seelannin kulttuurista sekä etenkin Starian maori-taustasta tatuointeineen, koruineen ja perinteineen.

Toivotamme Starian lämpimästi tervetulleeksi Suomeen sekä klubiin - kutsukaamme hänet mukaan tutustumaan avullamme uuteen kotimaahansa!

Staria kertoi klubikokouksessa maori-tatuoinneista ja perinteistä. Kuva: Sirpa Soukki